Opis robót zrealizowanych w okresie rozliczeniowym
Wojewoda Podlaski pismem z dnia 26.09.2019 r., znak: AB-I.7820.4.6.2018.AS wydał Decyzję nr 18/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie drogi ekspresowej S-61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: węzeł Kolno (z węzłem) – węzeł Stawiski (bez węzła), na długości około 16,432 km (S-61) i budowie drogi krajowej nr 63 na długości około 2,250 km (DK 63). Dnia 01.10.2019r. Zamawiający przekazał Plac Budowy Wykonawcy.
Dnia 14.12.2019 r. Zamawiający pismem O.BI.KP-6.414.26.2017.828.tw.ak przekazał Decyzję ZRID nr 18/2019 znak AB-I.7820.4.6.2018.AS z dn. 26.09.2019 z potwierdzoną ostatecznością.
Roboty drogowe
W okresie sprawozdawczym Wykonawca realizował prace związane z:
- Wytyczenie trasy i punktów wysokościowych na drogach: Łącznik R1-R2, DW1 (WD4), PP-WS26, DD12L, DD15Pb, DD16L
- Rozbiórka nawierzchni bitumicznej: DP1903B – rejon WD2, TG w rejonie WD18
- Rozbiórka podbudowy z kruszywa: DP1903B – rejon WD2
- Wykonywanie wykopów: TG w km od 0+840 do 1+200, od 1+800 do 2+100, od 5+850 do 6+000, od 4+950 do 5+200, od 9+800 do 10+500; DK63 w km od 1+100 do 1+250; Dw3P, DD2L, Obwodnica Stawisk w km: od2+500 do 2+740, od 1+220 do 1+350, DW2 cz. II
- Wykonywanie wykopów – wymiany gruntów: DW1 – rejon WD4; DD4L
- Wykonywanie nasypów: TG w km od 0+120 do 0+655, od 1+200 do 1+280, od 1+340 do 1+450, od 2+150 do 2+400, od 8+200 do 8+500, od 8+530 do 8+820; Łącznice L04 i L02; DK63 w km od 1+320 do 1+580; DD4L; DW1 – rejon WD4, Obwodnica Stawisk w km od 0+220 do 3+000, DW2 cz. II, DP 1856B oraz DP1857 – pobocza, DD17P
- Wykonywanie nasypów – wymiany gruntu: TG w km od 1+720 do 1+760; DW1 – rejon WD4; DD4L, DW2 cz. II
- Wykonywanie GWN: TG w km od 0+490 do 0+665, Obwodnica Stawisk w km od 1+600 do 2+200
- Wykonywanie stabilizacji podłoża: TG w km 1+340 do 1+560, od 2+360 do 2+400, od 2+410 do 2+550, od 2+360 do 2+400
- Wykonywanie wzmocnień skarp nasypów geosyntetykami: TG w km od 8+200 do 8+500, od 8+530 do 8+820, Obwodnica Stawisk w km od 0+220 do 3+000
- Wykonywanie warstwy mrozochronnej: TG w km od 0+820 do 0+880, od 0+665 do 0+700, Obwodnica Stawisk
- Wykonywanie podbudowy pomocniczej z mieszanki niezwiązanej: TG w km od 0+490 do 0+700 – jezdnia lewa
- Wykonywanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej: Dw8L, DD17P
- Oczyszczenie i skropienie warstw bitumicznych na DW2 cz. II w km od 0+000 do 2+880
- Wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego na DW2 cz. II w km od 0+000 do 0+450 oraz DP1857B
- Wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego na DW2 cz. II w km od 0+000 do 2+880, DP1857B oraz DP1856B
- Humusowanie skarp i rowów na DW 2 cz. II
- Umacnianie poboczy kruszywem na DW 2 cz. II
- Montaż barier drogowych na DW2 cz. II
- Wykonanie oznakowania poziomego na DW2 cz. II
W okresie sprawozdawczym Wykonawca wykonywał następujące odcinki próbne:
- Górna warstwa nasypów (GWN) – S61 w km od 0+495 do 0+665
- Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 16S – DW2 cz. II w km od 1+550 do 2+880
W okresie sprawozdawczym Konsultant dokonał:
- Odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu
- Sprawdzenia jakości wykonanych robót i materiałów do nich użytych
- Zgodności prowadzenia robót zgodnie z Projektem Budowlanym i decyzją ZRID oraz innymi przepisami
Roboty mostowe
W okresie sprawozdawczym Wykonawca wykonał prace:
Obiekt MS-3
- Betonowanie skrzydła JL
- Betonowanie korpusu podpory P2 JP
WD-4
- Wykonanie wymiany gruntu pod podporą P1, P2 i P3
Obiekt WS-6
- Wykonywanie izolacji cienkiej podpór i skrzydeł JP i JL
- Wbudowanie drenażu zasypki podpór P1, P2 i skrzydeł
- Wbudowywanie zasypki podpór JP i JL
Obiekt WS-7
- Betonowanie korpusów podpór i ustroju nośnego JP
- Zbrojenie skrzydła JP
Obiekt PZDs-8
- Betonowanie korpusów podpór i ustroju nośnego JP
- Montaż zbrojenia skrzydeł podpór P1 i P2 JL
Obiekt WD-8a
- Betonowanie ławy fundamentowej podpory P2 i P3
- Betonowanie ław fundamentowych skrzydeł podpór P1 i P3
Obiekt PZGd-9
- Montaż konstrukcji stalowej pomiędzy podporami P2/P3
- Dostawa i rozpoczęcie montażu konstrukcji stalowej pomiędzy podporami P3/P4
- Montaż deskowania i zbrojenia wieńców żelbetowych ustrojów P1/P2, P2/P3
Obiekt WS-10
- Montaż zbrojenia korpusów podpór i ustroju nośnego JL
- Montaż wież podpierających deskowanie ustroju JL
- Betonowanie skrzydła S4 JP
Obiekt WS-12
- Montaż zbrojenia korpusów podpór i ustroju nośnego JL
- Montaż wież podpierających deskowanie ustroju JL
Obiekt WD-18
- Wykonanie wykopów pod podporę P1, P2 i P3
- Wbudowanie betonu podkładowego ławy fundamentowej P2
WD-21
- Betonowanie korpusu przyczółka P3
- Montaż zbrojenia korpusu przyczółka P1
PZDd-1L
- Montaż belek strunobetonowych
- Montaż deskowania i zbrojenia ustroju nośnego
- Wykonywanie izolacji cienkiej ław oraz korpusów podpór P1, P2 i skrzydeł S1, S2
- Wbudowywanie zasypek za przyczółkami P1 i P2
Obiekty PZŁ 15
- Montaż deskowania i zbrojenia fundamentów skrzydeł S1 i S2
Przepusty P1 – P5
- Zasypywanie konstrukcji podatnych
- Montaż parasoli ochronnych oraz drenaży górnych przepustów
- Betonowanie wieńca przepustu P5
- Dostawa elementów muru z gruntu zbrojonego P5
- Montaż muru z gruntu zbrojonego
- Wbudowywanie zasypki za murami z gruntu zbrojonego
Roboty branżowe
W okresie sprawozdawczy Wykonawca prowadził prace przy:
- Budowa kanalizacji deszczowej: Trasa Główna
- Budowa kanalizacji deszczowej: Obwodnica Stawiski
- Budowa oświetlenia drogowego: Układ oświetlenia 1SO1 – montaż rur osłonowych
- Budowa przyłączy: Trasa Główna układ 1ZK3
- Przebudowa kolizji sieci SN – przepięcie kolizji ESN-02, ESN-06
- Przebudowa kolizji sieci nN – przepięcie kolizji EnN-01, EnN-02, EnN-03
- Przebudowa urządzeń melioracyjnych i rzek – wykonanie rowu melioracyjnego R-A-1
- Budowa zbiorników retencyjnych: ZR-1, ZR-2a, ZR-Dw10L, ZR-4, ZR-5, ZR-Dw18, ZR-15, ZR-18, ZR-21, ZR-DW2/czII-03 oraz ZR-23 i ZR-24 na Obwodnicy Stawisk
- Budowa przepustów na rowach melioracyjnych – PM-1, PM-6 i PM-7
- Budowa przepustów drogowych i rowów krytych – DD2L, Dw3P, DW2/czII, DP1903B/czII, DD13Pa, DD13Pb, DG105641B(WS10), DK61, DD7P, Obw. Stawisk.
Ochrona środowiska
W okresie sprawozdawczym funkcjonował stały nadzór nad pracami związanymi z ochroną środowiska i archeologią.